9 клас


21.09.2020-25.09.2020





14.09.2020-18.09.2020
                                                                                                           Сучасне уявлення про здоров'я





Завдання  для  самостійного  опрацювання

Продовжіть  фразу: « Для мене бути здоровим – це…» 



18.05.2020-22.05.2020


Тема: "Поняття інформаційного суспільства та   сталого розвитку"

Сталий розвиток (англ. Sustainable development) — концепція щодо необхідності встановлення балансу між задоволенням зростаючих потреб людства і захистом інтересів майбутніх поколінь.
Усе більше число фахівців вважають сталий розвиток найбільш перспективною ідеологією ХХІ століття, оскільки всі існуючі світоглядні ідеології виявилися неспроможними забезпечити збалансований розвиток цивілізації.
Головна ознака сталого розвитку — керованість, що полягає у системному підході та використанні сучасних інформаційних технологій, які дозволяють дуже швидко моделювати різні варіанти напрямків розвитку та з високою точністю прогнозувати їхні результати для вибору найбільш оптимального.
Проте існує багато країн, яким не до сталого розвитку, оскільки на сучасному етапі в них одна стратегічна мета — вижити. Саме такі країни провокують загрози, що поширюються до інших держав та їх регіонів. Досягти сталого розвитку регіонів надзвичайно важко, адже близьке сусідство з іншими державами формує загрозу екологічної небезпеки. До того ж глобалізація, що стрімко набрала обертів, сприяє утворенню та загостренню економічних і соціальних небезпек.

В Україні термін «сталий розвиток» часто вживають для означення лише неухильного зростання економічних показників країни, її регіонів, міст, сіл та окремих галузей економіки. Інколи до цього додають здійснення невпорядкованих заходів щодо збереження довкілля та поліпшення умов проживання й праці людей.

                            Триєдина концепція сталого розвитку
Перший розділ присвячено економічним та соціальним проблемам людства. У ньому розглядаються причини навантаження на довкілля: бідність; зовнішній борг країн, що розвиваються; невідповідність структури виробництва та споживання концепції сталого розвитку; демографічний вибух; структура міжнародної економіки.
Другий розділ присвячено глобальним екологічним проблемам планети: знищенню лісів, виснаженню родючих ґрунтів, розширенню площі пустель. Розглядаються заходи щодо запобігання забрудненню повітря й води, знищенню рибних ресурсів та заходи, що сприяють безпечним діям з токсичними відходами.
Третій розділ характеризує значення великих суспільних груп населення: жінок, комерційних структур, профспілок, фермерів, дітей, молоді, представників корінного населення, науковців, органів місцевої влади й недержавних організацій у досягненні цілей сталого розвитку суспільства.
Четвертий розділ висвітлює методи реалізації Концепції сталого розвитку: фінансові ресурси й механізми; механізми прийняття рішень; засоби поширення екологічно обґрунтованих технологій; проблеми міжнародної співпраці; міжнародної угоди і правові механізми. Саме в останньому розділі закладені основоположні напрямки стимулювання сталого розвитку, що можуть успішно використовуватись як на глобальному, так і на регіональному рівні.
Базові принципи концепції
Концепція сталого розвитку ґрунтується на п’яти головних принципах:
1.  Людство дійсно може надати розвитку сталого і довготривалого характеру, для того щоб він відповідав потребам людей, які живуть зараз, не втрачаючи при цьому можливості майбутнім поколінням задовольняти свої потреби.
2.  Обмеження, що існують в галузі експлуатації природних ресурсів, відносні. Вони пов’язані із сучасним рівнем техніки й соціальної організації, а також зі здатністю біосфери до самовідновлення.
3.  Необхідно задовольнити елементарні потреби всіх людей, надати всім можливість реалізувати свої надії на благополучне життя. Без цього сталий і довготривалий розвиток просто неможливий. Одна з головних причин виникнення екологічних та інших катастроф — злидні, що стали в сучасному світі майже повсякденним явищем.
4.  Необхідно впорядкувати стан життя тих, хто надмірно користується екологічними можливостями планети (зокрема щодо використання енергії).
5.  Розміри й темпи росту населення мають бути узгоджені з виробничим потенціалом глобальної екосистеми Землі, що змінюється.


           Опрацювати §30 с.217
                      усно


Використані джерела:https://www.google





12.05.2020


Надсилаючи  відповіді  вкажіть обов’язково
 прізвище, ім’я та клас.



ПІДСУМКОВЕ  ОЦІНЮВАННЯ





04.05.2020-08.05.2020
Тема: "Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я"
Глобальні небезпеки це комплекс проблем і ситуацій, від вирішення яких залежить подальший прогрес людства, збереження цивілізації. Глобальні небезпеки стосуються життєвих інтересів усіх народів світу і вимагають для свого розв’язання об’єднаних зусиль людства.
Глобальні небезпеки, зазвичай, взаємопов’язані та охоплюють усі сфери життя.
Вони виникають унаслідок протистояння інтересів людини природі.
Для попередження глобальних небезпек потрібен міждисциплінарний науковий підхід, спрямований на комплексний розгляд глобальних проблем людства та пошук шляхів їх вирішення.
Глобальні небезпеки:
демографічна ситуація




Суть глобальної демографічної проблеми полягає в швидкому і неконтрольованому зростанні чисельності населення світу, що викликає багато проблем. Це проблеми забезпечення продовольством, надання освіти, зайнятості та якості життя населення, дефіциту природних ресурсів, екології і нестабільності в світі. Глобальна демографічна проблема пов'язана переважно з демографічною ситуацією в країнах, які розвиваються, але і у розвинених країнах також наростають певні демографічні проблеми.
ядерна небезпека 
зміни клімату, глобальне потепління 
Забруднення атмосфери — це зміна складу атмосфери внаслідок потрапляння в неї домішок.
Головні забруднювачі природного середовища — це гази, газоподібні речовини, аерозолі та пил, що «збагачені» шкідливими хімічними сполуками. Сьогодні довкілля забруднюють більш ніж 7 тис. хімічних сполук, та число їх продовжує зростати. Вони виділяються в процесі промислового виробництва, багато з них є токсичними, мутагенними й канцерогенними.
космічні небезпеки


Опрацювати §29 с. 206 завдання №1,2 усно


Використані джерела:https://www.google 

Електронна адреса: volodimirobz@gmail.com



27.04.2020-30.04.2020
Тема: "Взаємозв’язок особистої, національної і  глобальної безпеки"
                          Види безпеки за масштабами
           Індивідуальна.     Національна.     Глобальна.

Національна безпека — це захищеність життєво важливих інтересів людини й громадянина, суспільства й держави. Вона забезпечує людині можливість вести притаманний їй спосіб життя, задовольняти життєві потреби. Але національна безпека не може бути забезпечена за рахунок прав і свобод людини, а безпека людини — за рахунок національної безпеки.
 Треба враховувати, що національна безпека є складовою глобальної безпеки. Це означає, що не можна протиставляти національні інтереси глобальним інтересам людства, і, навпаки, неприпустимо вирішувати глобальні інтереси за рахунок національних.
                                              Економічна безпека

                                        Екологічна безпека



                                                 Продовольча безпека




                                                     Воєнна  безпека


                                                 Екологічна безпека

                                         
                                                     Інформаційна безпека

У політичній сфері для національної безпеки важливим є створення механізмів захисту прав громадян України в країні та світі, інтегрування в систему глобальної безпеки, створення умов для боротьби з корупцією та злочинністю, забезпечення виконання законних рішень органів державної влади та місцевого самоврядування.






Опрацювати §28 с.195-201 

 запитання1  усно

1.Які види безпеки необхідні людині в повсякденному житті? 


Використані джерела:https://www.google 


Електронна адреса: volodimirobz@gmail.com


22.04.2020-24.04.2020


                       Тема: "Безпека як потреба людини"


Потреба в безпеці — це одна з базових, фундаментальних потреб людини, в ієрархії потреб людини вона посідає високе місце. Кожен із нас хоче жити в таких умовах, коли небезпека нашого фізичного, психічного, соціального, економічного існування зведена до мінімуму. І окремі люди, і групи людей намагаються убезпечити себе від чинників, що можуть їм зашкодити. Вони захищають своє життя, свою сім’ю, свою власність, свою честь і гідність. Але на відміну від багатьох інших потреб, потребу в безпеці неможливо повністю задовольнити, оскільки загрози завжди є в нашому житті.  

У попередженні небезпеки важливою є роль самої людини, особливостей її світогляду, моралі. Чим глибше людина розуміє навколишній світ, людей, закони, що діють у соціумі, тим безпечнішою є її позиція. Досвід допомагає людині передбачати наслідки розвитку різних ситуацій і пов’язані із цим небезпеки. Слід ураховувати те, що стан особистої безпеки послаблюється, якщо людина не оцінює й не передбачає наслідків своїх дій.


Відомо, що людина в навушниках відокремлюється від реального світу, не уважна до зовнішніх сигналів, не чує й не бачить дорожньої ситуації. Зважаючи на це, запропонуйте низку заходів, спрямованих на формування у ваших ровесників розуміння того, що безпека є абсолютною цінністю, яка має універсальний характер.
Важливим засобом забезпечення особистої безпеки є знання психологічних закономірностей, що зумовлюють поведінку людей. ЦІ знання дозволяють приймати правильні рішення й уникати небезпеки.
Розрізняють види загроз за такими критеріями:
• за місцем знаходження джерела небезпеки: зовнішні або внутрішні загрози;
• за походженням: природні, антропогенні, соціальні загрози;
• за сферами життєдіяльності: воєнні, політичні, економічні, продовольчі, інформаційні, екологічні;
• за ймовірністю реалізації: потенційні, реальні, безпосередні.
Під джерелами загроз розуміють умови та чинники, що потенційно містять деструктивні, шкідливі якості і які за певних умов реально виявляються ворожі національним інтересам наміри. Реагування на загрози має бути адекватним їх виду та масштабам, бути своєчасним (випереджаючим).
Заходи безпеки
Для забезпечення захисту від загроз за сферами життєдіяльності суспільство передбачає створення систем, що допомагають вижити в критичних ситуаціях і забезпечують гідне життя людей.
 Опрацювати §27 с.194 
                                                  завдання №2  усно



13.04.2020-17.04.2020


Тема: "Вплив психоактивних речовин на   репродуктивне здоров’я "
1. Негативний вплив наркотичних речовин на репродуктивне здоров’я підлітків та молоді
Більшість наркотичних речовин, транквілізатори та стимулятори впливають на всі аспекти репродуктивної системи людини.
Вплив наркотичних речовин на статеву систему людини:
•   затримка статевого дозрівання;
•   зниження кількості зрілих сперматозоїдів;
•   порушення менструального циклу до повного припинення менструацій;
•   безпліддя;
•   згубна дія на організм майбутніх дітей.
Якщо жінка завагітніла і продовжує вживати наркотики, то вони легко проникають крізь плаценту до плоду. Після народження ці речовини через молоко матері потрапляють до дитини, руйнуючи дитячий організм.
Наслідки вживання наркотичних речовин під час вагітності:
•   народження недоношених дітей;
•   новонароджені погано розвиваються не лише фізично, а й психічно;
•   знижений імунітет у дитини, що спричиняє захворювання дихальних шляхів;
•   розлади шлунково-кишкового тракту;
•   вживання марихуани і гашишу спричиняє незворотні зміни в центральній нервовій системі майбутньої дитини;
•   кокаїн (крек) звужує судини плаценти, обмежуючи приплив крові до плоду і гальмуючи його подальший розвиток.
Окрім того, вживання наркотиків руйнує особистість матері, деформуючи її психіку й моральні засади, тому шансів у її дитини на виживання, а тим більше на повноцінне здорове життя майже не залишається.
Особливістю наркотичних речовин є те, що навіть після припинення їх вживання, коли пряма дія наркотику припинилася залишки цих речовин можуть продовжувати чинити негативний вплив на людину ще довгий час.

2. Шкідливість для здоров’я сумісної дії тютюнового диму й алкоголю
Установлено, що сумісна дія алкоголю й тютюнового диму характеризується значно більшою небезпекою негативних наслідків (як кількісних, так і якісних), ніж дія кожного чинника окремо.
Така сумісна дія називається синергізмом (від грец. synergeia — співпраця).
Синергізм алкоголю й нікотину був підтверджений дослідами на тваринах.

При одночасному вживанні алкоголю й курінні тютюну швидше настає стан сп’яніння.
Ú Факти
Аборти, що були проведені без оформлення медичних документів, відносять до кримінальних вчинків. Це пов’язано з тим, що жінці після аборту необхідний медичний догляд (особливу небезпеку становить кровотеча). Перед абортом необхідно провести медичне обстеження щодо загального стану здоров’я, оскільки можливі протипоказання до переривання вагітності.
Згідно зі ст. 134 Кримінального кодексу України, якщо аборт проводила людина без медичної освіти, то їй загрожує позбавлення волі до 2 років.
Якщо внаслідок нелегального аборту відбулося погіршення здоров’я, подальша безплідність або смерть вагітної, то позбавлення волі становить до 5 років, із позбавленням права на медичну діяльність до 3 років.


Тест
Позначте всі правильні відповіді.
1.       Початок статевих контактів визначається:
А       соціальним розвитком людини;
Б        нормами законодавства;
В       медичними закладами;
Г        нормами моралі.
2.       Можливі наслідки ранніх статевих стосунків:
А       статеві хвороби;
Б        осуд суспільства;
В       небажана вагітність;
Г        зміцнення здоров’я.
3.       Можливі наслідки переривання першої вагітності:
А       поліпшення емоційного стану;
Б        повага суспільства;
В       безпліддя;
Г        хронічні хвороби статевої системи.
4.       Для вагітних корисними є:
А       здоровий спосіб життя;
Б        регулярні медогляди;
В       незначне вживання алкоголю;
Г        нічні дискотеки.
5.       Негативно на репродуктивне здоров’я впливають:
А       загартовування;
Б        пасивне куріння;
В       збалансоване харчування;
Г        переохолодження статевих органів.
6.       Репродуктивне здоров’я — це:
А       складова психічного здоров’я;
Б        здатність до народження здорової дитини;
В       здатність до спілкування;
Г        здатність до розвитку інтелекту.

Запитання до учнів
Чому, зазвичай, люди курять під час вживання алкогольних напоїв?
— Чи знають дорослі про шкідливість сумісної дії нікотину та алкоголю?

Завдання виконати до  20.04.2020

Прохання виконані завдання відправляти на електронну адресу: volodimirobz@gmail.com





06.04.2020-10.04.2020


Тема: "ВІЛ/ СНІД виклик людству"
Протидія стигмі і дискримінації осіб.

Протидія стигмі й дискримінації ВІЛ-інфікованих
Проблема СНІДу — це проблема не лише медична, але й соціальна. По відношенню до ВІЛ-інфікованих людей залишається страх заразитися, спричинений незнанням шляхів зараження ВІЛ.
Люди-носії ВІЛ стають ізгоями. Негативну роль у ставленні суспільства до інфікованих зіграла впевненість більшості людей у тому, що хворий на СНІД є або наркоманом, або повією, тому вони не заслуговують навіть на співчуття.
Люди, позитивний ВІЛ-статус яких стає відомим, стикаються з дискримінацією та порушенням своїх прав: ізоляцією та остракізмом з боку родини, друзів та сусідів; звільненням з роботи або ж створенням умов, що змушують їх звільнитися.
Термін «стигматизація» означає відторгнення одних людей іншими. Відчуття відторгнених людей подібні до відчуттів людей, які зазнали різних видів дискримінації.
Для того щоб уникнути подібної ситуації, слід знати: що таке ВІЛ, шляхи його поширення й наслідки.
  

До заходів, що перешкоджають дискримінації, належать:
•    правовий захист ВІЛ-інфікованих, відповідне законодавство й процедури його реалізації;
•    інформація та освіта населення щодо можливих шляхів зараження ВІЛ;
•    роз’яснення ВІЛ-консультантів, психологів щодо розуміння проблем інфікованих людей. Допомога людям у розумінні того, що з ВІЛ/СНІДом можна жити і що досягнення в галузі лікування дають реальну надію на майбутнє;


•    забезпечення дотримання професійних і етичних норм медичних працівників. У разі виникнення порушень професійної етики слід передбачити адекватні форми відшкодування збитку;
•    забезпечення доступу до медичних препаратів і їх використання для лікування ВІЛ/СНІД.

2. Притча «Морська зірка»
Якось людина йшла вздовж морського узбережжя. Вона помітила, що за ніч на берег морські хвилі викинули величезну кількість морських зірок. Насолоджуючись вранішнім сонцем, людина відмірювала милю за милею по піску.
Удалині вона помітила, як хтось танцює на пляжі. Здивована тим, що хтось радіє життю таким дивним чином, вона підійшла ближче.
Коли вона наблизилась, то побачила, що фігурка не танцює, а повторює якісь дії. Підійшовши ще ближче, людина побачила, що маленька дівчинка старанно збирає на березі морських зірок і кидає їх у море. Від подиву людина зупинилась на мить, а потім запитала: «Навіщо ти кидаєш у море морських зірок?» «Якщо я залишу їх на березі,— відповіла дівчинка,— сонце висушить їх, і вони помруть. Я кидаю їх у море тому, що хочу щоб вони жили».
Людина замислилась на мить, вражена словами дівчинки, але потім, згадавши, скільки миль морського узбережжя вона пройшла, сказала: «Так цих зірок тут на березі мільярди! Що ти можеш змінити?».
Дівчинка на хвилину замислилась над словами людини, нахилилася, підняла ще одну морську зірку та кинула її в бурхливе море. Потім повернулась до людини й усміхнулася: «Можливо, ви і маєте рацію,— сказала вона,— але для цієї зірочки я змінила життя».
3. Інфекції, що передаються статевим шляхом (ІПСШ)
Захворювання:
•    сифіліс;
•    лобковий педикульоз;
•    гонорея;
•    трихомоноз;
•    герпес;
•    хламідіоз.

Особливості хвороб, що передаються статевим шляхом:
•    можливо повторне зараження, оскільки не утворюється довічний імунітет;
          сифіліс і гонорея можуть поширюватися побутовим шляхом — через слиз ротової порожнини. 


Особистий захист підлітка від ІПСШ:
1.  Особиста гігієна при споживанні їжі та напоїв у громадських місцях.
2.  Відсутність статевих зв’язків.

3.  Недопущення поцілунків за наявності пухирців на губах.

                                                       
                                                                Завдання:
Тест  
Позначте всі правильні відповіді.
1.  Вірус ВІЛ руйнує в організмі:
А  дихальну систему;
Б   травну систему;
В   імунну;
Г   сперму.
2.  Сифіліс розповсюджується:
А  повітряно-крапельним шляхом;
Б   через укуси тварин;
В   через укуси комах;
Г   статевим шляхом.
3.  Гонорея належить:
А  до ІПСШ;
Б   інфекцій дихальних шляхів;
В   серцево-судинних захворювань;
Г   захворювання травної системи.
4.  ВІЛ розповсюджується:
А  через воду;
Б   через кров;
В   через їжу;
Г   статевим шляхом.
5.  СНІД виникає після ВІЛ-інфікування:
А  через 2–3 тижні;
Б   через 2–3 місяці;
В   на 5-й день;
Г   через термін від 2 до 10 років.
6.  З ознаками ІПСШ в лікарню можна звертатися без батьків:
А  після 12 років;
Б   14 років;
В   16 років;
Г   18 років.

Дайте відповідь на запитання:

1. Чи залежить імовірність зараження від спадковості?  
2. Чи залежить імовірність зараження ВІЛ від екологічних умов?  
3. Чи залежить імовірність зараження ВІЛ від стану охорони здоров’я?  
4. Чи залежить імовірність зараження ВІЛ від способу життя? 

  Опрацювати §26

Завдання виконати до  14.04.2020

Прохання виконані завдання відправляти на електронну адресу: volodimirobz@gmail.com








30.03.2020-03.04.2020


             Тема: "ВІЛ/ СНІД виклик людині"

Особистий захист від ВІЛ:

•    знання шляхів зараження;
•    відсутність статевих стосунків;
•    контроль стерильності медичних інструментів;
•    контроль стерильності косметичних інструментів.



«Вірю — не вірю»
1.    СНІД — це вірусне захворювання.
2.    Можна заразитися ВІЛ навіть за один сексуальний контакт.
3.    Небезпечно обіймати людину, яка хвора на СНІД.
4.    Щоб захистити себе від ВІЛ інфікування під час сексу, необхідно користуватися презервативом.
5.    Заразитися СНІДом можна під час користування спільним туалетом.
6.    Симптоми СНІДу значно відрізняються від симптомів інших захворювань.
7.    Піклуватися про те, щоб не заразитися ВІЛ, слід лише гомосексуалістам.
8.    Людям, які приймають лікарські препарати внутрішньовенно, слід користуватися лише одноразовими шприцами.
9.    СНІДом можна заразитися, якщо хворий чхає або кашляє на тебе.
10.   Ознаки захворювання виявляються одразу після зараження.
11.   Обговорювати питання сексу, наркотиків і ВІЛ у школі не потрібно.
12.   ВІЛ поширюється трьома головними шляхами: при сексуальних контактах.

Ú Факти

У США близько 80 % людей перш ніж вступити в статеві зв’язки у тверезому стані вимагають від партнера медичну довідку про відсутність ВІЛ-інфікування.
80,5 % випадків зараження ВІЛ сталося внаслідок сексуальних контактів.
19 % ВІЛ-інфікованих — це наркомани.
Визначити наявність ВІЛ-інфікування можна за аналізом крові (це можна зробити анонімно). У кожній поліклініці має бути кабінет довіри. У кожному обласному центрі є центри обстеження на ВІЛ.
Згідно зі ст. 145 не дозволяється незаконне розголошення лікарської таємниці.
Згідно зі ст. 130 свідоме зараження ВІЛ-інфекцією карається позбавленням волі на термін 2–5 років; подібні дії по відношенню до неповнолітніх караються позбавленням волі на термін до 8 років.
  

  Опрацювати §25 с.171 завдання №1,2 письмово


Завдання виконати до  07.04.2020

Прохання виконані завдання відправляти на електронну адресу: volodimirobz@gmail.com


(обов’язково підписавши прізвище, ім’я та клас) 


 16.03.2020-20.03.2020

             Тема: "Репродуктивне  здоров’я  молоді"

1. Репродуктивне здоров’я — здатність до продовження роду
Репродуктивне здоров’я — це можливість зачати, виносити та народити здорову дитину. Його збереження — завдання не тільки жінок, а й чоловіків. Кожна вагітність повинна бути бажаною, а батьки майбутньої дитини — здоровими.
Складові репродуктивного здоров’я:
•    загальне фізичне здоров’я;
•    відсутність захворювань репродуктивної системи та порушень її функцій;
•    соціальне благополуччя;
•    можливість безпечного сексуального життя;
•    психологічна готовність до народження дітей.
Чинники репродуктивного здоров’я:
•    рухова активність;
•    повноцінне харчування;
•    відсутність шкідливих звичок;
•    безпечна сексуальна поведінка (запобігання ІПСШ).
2. Формування статевої поведінки
Етапи формування статевої поведінки:
4−6 років: формування стійкої статевої ідентифікації. Дитина пов’язує свою статеву належність із зовнішньою атрибутикою статі, а також зі стилем поведінки батька або матері.
6−10 років: формування певного стереотипу поведінки, вираження своєї статевої ідентичності відповідно до прийнятих у суспільстві норм. Усі необхідні навички формуються в іграх і побуті. Найважливішу роль виконує родинне
виховання. Там дитина засвоює правильну поведінку і розподіл функцій матері та батька. Батьки сприймаються як зразок статевої поведінки — мужності і жіночності, а їх поведінка сприймається дитиною як зразок взаємовідносин статей.
10−16 років: формування психосексуальних орієнтацій. До початку статевого дозрівання в дитини вже визначені особливості статевої поведінки та спрямованість статевого потягу.
Ú Це цікаво
Хлопці сприймають події навколишнього середовища через зір.
Якщо хлопець виховується в жіночому середовищі, то його поведінка в більшості випадків формується за жіночим типом (потреба в сторонній допомозі, чоловічий інфантилізм).
Дівчата сприймають події навколишнього середовища через слух.
Якщо дівчина виховується в жіночому середовищі, то її поведінка в більшості випадків формується по гіпервідповідальному типу (виконання обов’язків, всебічної турботи про родину, в тому числі й про чоловіка).
3. Небезпеки функціонування статевої системи
Народити здорових дітей можуть лише здорові батьки, перш за все, мати. Але якщо мати — це дівчинка-підліток, то значно підвищується ризик народження дитини з патологіями та ризик погіршення здоров’я самої дівчини. Тому проблему підліткової вагітності легше попередити, ніж лікувати її тяжкі наслідки.
Головні причини порушення репродуктивного здоров’я жінки:
•   ранній початок статевого життя;
•   ІПСШ;
•   незапланована вагітність;
•   аборти.



Захворювання репродуктивної системи







 Уроджені

Пухлини  рак  

Інфекції, у тому числі ІПСШ

Функціональні порушення:
•   спричинені факторами зовнішнього середовища;
•   пошкодження (травми);
•   безпліддя


Вплив тютюнокуріння на статеву систему
За даними соціологічних досліджень в Україні курить кожний третій підліток 12–14 років. Активно курити як хлопці, так і дівчата починають до 14 років. Саме в цей період формується статева система, тому тютюнокуріння завдає непоправної шкоди репродуктивному здоров’ю.
Наслідки тютюнокуріння для статевої системи
У жінок:
•   імовірність маточних кровотеч;
•   зменшення здатності до дітонародження;
•   віддалені негативні наслідки щодо здоров’я та розвитку майбутніх дітей.
У чоловіків:
•   поява атеросклеротичних бляшок на стінках судин статевих органів;
 •  зменшення вироблення організмом чоловічих гормонів;
 •  розвиток імпотенції.
Небезпеки тютюнокуріння під час вагітності:
•   уроджені каліцтва в дітей (трапляються вдвічі частіше);
•   народження неповноцінних дітей;
•   збільшення частоти внутрішньоутробних випадків смерті дитини;
•   збільшення ризику викиднів;
•   знижена маса тіла новонароджених;
•   народжені діти успадковують схильність до нікотину.
Ú Це важливо
У батьків, що курять, у 70 % випадків дитина також куритиме, тоді як у батьків, що не курять, цей показник становить лише 10 %.
Вплив алкоголю на статеву систему
Ще з давніх часів люди знали, що в п’яниць діти народжуються з психічними та фізичними вадами. Тому під час весільних свят молодятам суворо заборонялося вживати міцні напої. У Давньому Римі говорили: «П’яниці породжують п’яниць». 

А Гіппократ пов’язував із вживанням алкоголю батьками такі захворювання немовлят, як епілепсія та ідіотизм.
Молекули спиртів вільно проникають усередину статевих клітин людини   і порушують ланцюжки ДНК, що містять набір генної інформації про майбутню дитину.



Уживання алкоголю підлітками в період формування статевої системи затримує її розвиток, а зловживання алкоголем призводить до ранньої імпотенції.



4.Негативні наслідки ранніх статевих стосунків

Раннє статеве життя призводить до багатьох негативних наслідків. Організм підлітка не готовий до цього ані фізіологічно, ані психологічно. Підліток не може брати на себе відповідальність за складні наслідки таких стосунків, оскільки соціально й економічно він залежить від батьків.
До негативних наслідків ранніх статевих стосунків належить небезпека передачі статевим шляхом різних вірусів. Понад сто різновидів таких вірусів учені об’єднали в одну групу — папіломавіруси.

Папілома (від латин, papilla — сосочок) — це пухлина, яка найчастіше утворюються на шкірі й слизових оболонках. Появу таких пухлин спричиняє особливий вірус — вірус папіломи людини.


                                              Підсумки

 1.  Що таке репродуктивне здоров’я?
2.  Яке біологічне значення чоловічої статевої системи?
3.  Яке біологічне значення жіночої статевої системи?




Опрацювати §23 с.164
         завдання №1

Прохання виконані завдання відправляти на електронну адресу: volodimirobz@gmail.com

(обов’язково підписавши прізвище, ім’я та клас) 

 





Комментариев нет:

Отправить комментарий